Blizu 30 zaposlenih u Fijat automobili Srbija, posle mesec dana probnog rada, izjasnilo se da žele da napuste tu firmu i vrate se u fabriku Zastava automobili. Pre mesec dana oko 1.000 radnika iz Zastava automobila prešlo je u FAS i danas se završava izjašnjavanje radnika o tome da li žele da nastave da rade u srpsko-italijanskoj firmi. Razlozi radnika uglavnom su ti da ne mogu da izdrže tempo rada, ali i mobing koji trpe od nižerangiranih šefova. Ti radnici tvrde da Fijat automobili Srbija forsira posao i da se od njih traži da obavljaju mnogo više operacija na traci, zbog čega neki ne mogu da izdrže taj tempo. Nije reč o radnicima koji ne žele da rade, već o tome da je njihova norma ista kao i u drugim Fiatovim kompanijama, ali da oni imaju i dodatnu obavezu da delove koji stižu za Punto raspakuju i dopreme do mesta za montažu. Zaposleni u drugim Fijatovim fabrikama u svetu nemaju tu obavezu jer su im delovi nadohvat.
Blizu 30 zaposlenih u Fijat automobili Srbija, posle mesec dana probnog rada, izjasnilo se da žele da napuste tu firmu i vrate se u fabriku Zastava automobili, izjavio danas predsednik Samostalnog sindikata kragujevačke fabrike Zoran Mihajlović.
Podsetivši da je pre mesec dana oko 1.000 radnika iz Zastava automobila prešlo u FAS i da se danas završava izjašnjavanje radnika o tome da li žele da nastave da rade u srpsko-italijanskoj firmi, Mihajlović je rekao da su razlozi radnika uglavnom ti da ne mogu da izdrže tempo rada, ali i mobing koji trpe od nižerangiranih šefova.
Mihajlović je rekao da ti radnici tvrde da Fijat automobili Srbija forsira posao i da se od njih traži da obavljaju mnogo više operacija na traci, zbog čega neki ne mogu da izdrže taj tempo.
"Nije reč o radnicima koji ne žele da rade, već o tome da je njihova norma ista kao i u drugim Fiatovim kompanijama, ali da oni imaju i dodatnu obavezu da delove koji stižu za Punto raspakuju i dopreme do mesta za montažu", objasnio je Mihajlović naglašavajući da zaposleni u drugim Fijatovim fabrikama u svetu nemaju tu obavezu jer su im delovi nadohvat.
Prema rečima Mihajlovića, najčešći vid mobinga je taj što se od radnika traži da preuzmu i deo posla radnika koji tog dana nije došao na posao, uz pretnju otkazom.